Alla inlägg under maj 2007

Av kajsas - 25 maj 2007 17:46

som jag nu är på igen. Avskärmad från världen och min blogg framför allt.


Har nu flyttat till Solna, till den nya lägenhetenoch den är så himla fin. Känner mig inte riktgt som hemma än då vi fortfarande har kvar lägenheten i Jakan. Den blir vi av med i slutet på maj.


Har sålt lite grejer på internets loppmarknad blocket.

Av kajsas - 16 maj 2007 22:58

Har lagt ut saker på blocket.. grejer som jag trode att ingen skulle köpa men se där. En som har mejlat och en som har ringt. Lika roligt att sälja (bär det går bra) som att köpa på tradera..


Kan knappt skriva för att jag är så upptrissad nu.. jösses så skoj!



Av kajsas - 16 maj 2007 17:56

.. kommer ansvar och med ansvar.

en del roligare än andra..

Av kajsas - 15 maj 2007 22:17

På torsdag går flytten av stapeln... vi har fått alla nycklar i våran hand vilket gör allt så mycket mer verkligt!


Var där en sväng idag och tittade och det pirrar ganska mycket i magen.. är så himla stolt o nöjd över detta att jag vill att alla ska vara med å titta å hjälpa till att flytta om de kan o om de inte kan så kan de jätte gärna komma på en fika dagen efter eller samma kväll.. hihi...


så här är jag alltid när något roligt sker. Kan inte vara tyst om det.. tycker det är jätte jobigt runt jul där o jag har hittat den perfekt julklappen.. vill ju ge den direkt just för att jag vet att personen i fråga kommer bli så glad. Tog lite bilder på lägeneten o min sambo ville att vi skulle ha de för oss själva men jag läker ju som en sil=) mejlade till min mamma å M:s mamma.. direkt! hihi..



allt är så soännand men isch va trött jag är på att packa nu. det är inte lika roligt! roligare att packa upp..=) Är personligen jätte dålig på att de vad som behövs göras.. inga problem att göra saker. tex nu när vi ska flytta.. M är super bra på att planera upp hur det ska gå till och sedan göra så. han ser allt som behövs göras och dessutom hur det ska gå till... så han och jag har typ lagt upp en plan.. Jag är asnarig för kartonger å M för alla möbler kommer ner som de ska=)


Han är bäst min älskling! vi kan verkligen bråka bra...=)


Puss å kram 


Av kajsas - 14 maj 2007 22:25

bröllopet i lördags var underbart! så vill jag ha det.. inte för mycket folk, bruden va så vacker å vigseln var fin men det gick snabbt.. hihi..


de kom ut vi kasta ris (tänkte en tanke på fåglarna) å jag grät inte en tår under hela kvällen men dagen efter pratade jag o min bästa kompis om när de dasnade sin första dans som man o hustru.. ja då satte kranen på.. hihi.. ja det var en fets med stort F!


Blir en hel anna sak när det är en kompis som gifter sig.. tänk att hon är någon fru.. fru Ö... helt tokigt.. får mig nu att känna att jag visst vill gifta mig. jag och M satt o prata lite om hur vi skulle vilja ha det o jag vet redan vilken kyrka å klänningen är färdig.. är en klänning som går i familjen..=)


kraaam

Av kajsas - 7 maj 2007 17:02

Vad ska jag skriva. Jag jobbar jobbar jobbar.. har inget nästa vecka men det ska nog fixa sig det brukar det.


på lördag är det bröllop.. första för sommaren vilket ska bli jätte roligt.

Har väl låtit lite nego ang de andra bröllopen och att det ska bli tre st i sommar men det är jag inte alls. Kännde att det var mycket men nu när det närmar sig så ska det bli riktigt roligt!


Vi har rensat förrådet vilket var jätte skönt. Nu börjar det kännas mer på riktigt! =) den 17 flyttar vi.. helt sjukt roligt!


Puss o kram


Av kajsas - 4 maj 2007 15:07

Trodde konduktören på mitt tåg att någon hade gjort. Det var inte så men med en darris röst ut i högtalarna så talade hon om att det KANKSE har hänt en olycka och att man måste kalla in PERSONER. Med personer menade hon brandkår, polis ambulans.


Brandkåren gick runt tåget med en rulle med svarta soppsäckar och såna där "plock-tång" som äldre kan ha ibland för att plocka upp saker de inte når, från golvet.  


Tåget var redan 5 minuter försenat för att det var bråk i älvsjö så all trafik hade blivit stopad av polisen. Yes tänkte jag. Mitt tåg går sånär på tiden. Shi gick jag.


Fick sitta i tåget 1 timme och 20 miuter. Träffade en jätte trevlig tjej att prata med och mitt i allt som kommer jag på "det är säkert bara ett djur" för de visste inte om de faktiskt hade kört på något. Tänk om det är en grävling eller en räv. Men det är bättre säker än osäker.


Tänk va pulsen kommer igång och hur gärna jag ville titta vad som hände men ville inte se något läskigt. har sett en död förut men under lugna förhållanden, nästan vackert och kroppen var ren, jag var berädd.


Helt tokigt vad en ev. olycka drar till sig folk. Tåget stod på en bro som går över en väg och på vägen hade folk tagit med sig kameran och tog bilder av brandbilen, polisen och tåget där någon KANKSE hade tagit livet av sig. De vil säkert, egentligen inte se något men samtidigt se allt.


Människan är en konstig varelse!

Av kajsas - 3 maj 2007 11:13

får jag på vissa lärare!


Skickade ett mejl till min lm-beräknings lärare och undrade varför jag inte fått minna poäng. Får så svar av hon som har hand om allt sådant, att jag har väl inte klarat den andra tentan så jag kan få minna fula poäng.. men skojar du eller. Ja, men då har inte min lärare från Termin 3 registrerat att jag klarat tentan..*suck* Näää men saker kunde ju löpa lätt och inte behöva kämpa järnet hela tiden.. Icke!


Har redan varit iväg idag och jobbat lite.. nu ska jag packa lite sen iväg o jobba lite till men som barnvakt till lilla Filippa. Hon är sååå rolig att leka med!

Kram o Hej så länge...

Ovido - Quiz & Flashcards